Donează

2%

Viaţă pentru zilele tale

 metri

pentru

sănătate

  Evenimente - galerie foto

  • "Viață pentru zilele tale"

    „Viaţă pentru zilele tale “

    Cum să reducem riscul de infarct miocardic şi ateroscleroza?

    Nivelul ridicat de colesterol din sânge creşte riscul infarctului miocardic şi a bolilor asociate aterosclerozei. Excesul de colesterol – precum şi alţi factori de risc, cum ar fi tabagismul, hipertensiunea arterială – se depune pe peretele vaselor, restricţionează fluxul de sânge. Depunerile de colesterol, numite placarde, se pot rupe şi astfel împreună cu tombocitele pot bloca fluxul sângelui. În zona miocardică hrănită de acest vas, se produce ischemie însoţită de o durere puternică şi se produce atacul de cord.

    Semnele de ateroscleroză apar încă din copilărie şi din acest motiv şi prevenirea trebuie începută cât mai devreme. Sunt frecvente cazurile de infarct la 35-40 de ani, însă sunt şi cazuri în care acestea apar la 25-30 de ani, avertizează specialiştii. Sănătatea vasculară a adultului începe din copilărie. Este greu de reparat un drum iniţial marcat de greşeli. Au fost observate în ultimii ani tot mai multe cazuri de infarct miocardic la vârste tinere. Cea mai bună strategie este prevenirea şi tratamentul hipercolesterolemiei la copil şi adolescent.

    Ştim deja că există grăsimi bune, dar şi rele pentru inima noastră. Dar ştim cum să le alegem pe cele benefice de care au nevoie inima noastră?

    O dietă echilibrată este baza prevenirii bolilor cardiovasculare. Numeroase cercetări au dovedit că unele alimente au un rol important în protecţia inimii de boli, datorită conţinutului lor. Prin urmare, alimentaţia joacă un rol primordial în prevenţia bolilor cardiovasculare. Mai mult, adoptând un regim alimentar recomandat de medicul cardiolog foarte multe persoane care au probleme cu inima pot să reducă riscurile şi să-şi amelioreze boala. Un regim alimentar ne poate feri de boli precum cele cardiovasculare, dar şi de cancer, diabet, obezitate trebuie să fie compus din: consum crescut de legume, consum crescut de cereale integrale, consum crescut de fructe proaspete, carne slabă, peşte, produse lactate degresate, pâine integrală, paste din făină integrală, leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut), soia.

    Nu trebuie să uităm că exerciţiile fizice regulate sunt indispensabile pentru reducerea riscului bolilor cardiovasculare.

    Exerciţiile fizice recomandate variază: mersul pe jos, alergatul, înotul, mersul cu bicicleta, gimnastica.

    Dacă aveţi nevoie de consultanţă, sfatul expertului, de un program de exerciţii personalizată, nu ezitaţi să ne contactaţi. În cei 40 de ani de experienţă pacienţii noştri confirmă afirmaţia noastră : bolile pot fi, trebuie şi merită să fie prevenite. Daţi calitate vieţii voastre! Haide-ţi să ne mişcăm împreună!

    Pálosi Tünde Erika, director executiv

  • "Copii mișcați-vă părinții și bunicii"

     

    În data de 5 iunie 2013, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, printre râsetele copiilor a decurs în cadrul proiectului “100 de metrii pentru sănătate” programul: „Copii, mişcaţi-vă părinţii şi bunicii!” În jur de 400 de participanţi s-au adunat în curtea grădiniţei Rândunica din Târgu-Mureş, copii cu părinţii şi bunicii lor la fel s-au putut bucura şi compara abilităţile lor în jocuri active pline de mişcare.

    Evenimentul s-a încheiat pe Bulevardul 1848 cu turul ciclist intitulat „Ding-Ding, vin bicicletele!”, prilej cu care copii însoţiţi de părinţii lor au pedalat pentru un oraş liber pentru biciclişti şi pentru un stil de viaţă mai sănătos.

    Lăsăm fotografiile să vorbească de la sine:

  • Efortul fizic la pacienţii cu diabet zaharat

    La nivel mondial, peste 346 de milioane de oameni suferă de diabet zaharat. Se estimează că până în 2030, numărul va ajunge la 552 de milioane.

    Atlasul de Diabet a publicat cele mai recente studii cu privire la numărul bolnavilor de diabet din ţara noastră. Astfel, aproximativ 1.500.000 de români suferă de această afecţiune, preconizându-se o creştere cu 200.000 de bolnavi până în anul 2030.

     

    Atât diabetul zaharat de tip 1 (insulino-dependent), cât şi cel de tip 2 (non-insulino-dependent) pot duce la apariţia unor complicaţii acute sau pe termen lung. Menţinerea cât mai aproape de normal a nivelului glicemiei ajută la prevenirea complicaţiilor cardiovasculare, renale, oftalmologice şi la nivelul nervilor.

    Alături de dietă şi de tratamentul medicamentos, activitatea fizică este considerată una dintre cele mai importante modalităţi de tratament în diabetul zaharat. Din păcate, efortul fizic nu este privit de toţi pacienţii ca parte esenţială a tratamentului diabetului zaharat, doar un număr mic de pacienţi respectând programul zilnic de activitate fizică.

    Efortul fizic controlat reprezintă o modalitate de tratament la îndemână şi lipsită de costuri suplimentare.

    Efecte terapeutice ale efortului fizic controlat:

    • îmbunătăţeşte controlul glicemic

    • ajută la menţinerea greutăţii normale

    • ameliorează sensibilitatea ţesuturilor la insulină, crescând toleranţa la glucoză

    • scade necesarul de insulina la pacienţii cu DZ insulinonecesitant;

    • scade LDL - colesterolul şi creşte HDL colesterolul;

    • tonifică inima

    • ameliorează funcţia respiratorie

    • reduce stările de anxietate.

    Efortul fizic trebuie recomandat în limitele permise de starea de sănătate a pacientului. Un efort fizic mediu-intens, de 30-45 de minute/zi, 5 zile pe săptămână (minimum 150 de minute pe săptămână) se asociază cu îmbunătăţirea insulinosensibilităţii, independent de efectul de scădere a greutăţii, cu scăderea imediată a valorilor glicemice şi menţinerea pe termen lung a scăderii ponderale. Vă recomandăm, în special, efortul fizic de tip aerobic (mers pe jos, înot, tenis, popice).

    Tipul şi durata oricărui tip de efort fizic sunt indicate de către medicul diabetolog pentru fiecare pacient în parte.

Adresă sediu

Str. Mihai Eminescu nr.3,

Cod poştal: 540043

Tel/fax: 0265.210.087

Mobil: 0770.547.384

 

Adresă Centru de recuperare

Str. Arany János nr. 46

Tel: 0365.455.155

Mobil: 0730.545.646

 

e-mail:

cabinete@procardia.ro

procardia.laborator@gmail.com

fundatiaprocardia@yahoo.com

 

Vizitaţi pagina noastră de:

SCM Procardia - Sediu

Târgu Mureș, str. Mihai Eminescu, nr. 3

tel/fax: 0265.210.087;  mobil: 0770.547.384

e-mail: cabinete@procardia.ro

SCM Procardia - Centru de recuperare

Târgu Mureș, str. Arany János, nr. 46

tel: 0365.455.155; mobil: 0730.545.646

e-mail: cabinete@procardia.ro

Facebook

COPYRIGHT© 2013 SCM PROCARDIA, ALL RIGHTS RESERVED | SITE BY: Sh, Cs, L